• 0651 41503
  • wvt@wvttrier.de
  • 0651 41503
  • wvt@wvttrier.de

Mapping Uncertain Territories – Space and Place in Contemporary Theatre and Drama

23,00 €
inkl. MwSt., zzgl. Versand

Beschreibung


Thomas Rommel, Mark Schreiber (Eds.)

Mapping Uncertain Territories - Space and Place in Contemporary Theatre and Drama

ISBN 978-3-88476-826-6, ISBN 3-88476-826-3, 216 S., kt., € 23,00 (2006)

(CDE - Contemporary Drama in English, Bd. 13)


Mark Schreiber
Introduction

Aleks Sierz
Alternative or Mainstream? London Fringe Theatre in Image and Reality

Michael Raab
The West End - an Increasingly Marginal Place?

Una Chaudhuri
Hell in the Heartland: Mapping Post-Abu Ghraib America in Sam Shepard's The God of Hell

Kathleen Starck
Current Global Conflict and the Invasion of the Private in The Pull of Negative Gravity and When the Bulbul Stopped Singing

Graham D. White
Compelled to Appear: The Manifestation of Physical Space Before the Tribunal

Ursula Canton
Guantanamo
:Documenting a Real Space?

Susan Blattès and Betrand Koszul
From Page to Stage: Construction of Space in Sarah Kane's 4.48 Psychosis

Christina Wald
"What discoveries do we bring back from that alien terrain?" The Spatialisation of Trauma and the Exploration of the Paedophile's Mind in Bryony Lavery's Frozen

Alyce von Rothkirch
"Art can save culture:" Welsh Stagings of Place in Selected Works by Eddie Ladd and Ed Thomas

Donald Pulford
Staging Past and Present Simultaneously: Andrew Bovell's Holy Day (The Red Sea)

Daniel Meyer-Dinkgräfe
The Space of Consciousness: New Possibilities for Contemporary Theatre

Terry L. Price
Shifting Place

Neal Harvey and Joanne Tompkins
Virtual Reality and Negotiating Problems of Real Theatre Space

Reade W. Dornan
Screen to Stage: Positioning the Subject in Murakami's The Elephant Vanishes

Michelene Wandor
A Dramatic Writing Workshop: Mapping the Territories form Imagination to Page to Stage and Back Again


Pressestimme

"Was alle Beiträge in ihrer unterschiedlichen Schwerpunktsetzung interessant und überzeugend betonen, ist dabei vor allem eines: dass die Abbildung eines Raumes im Theater die Wahrnehmung verändert und den Zuschauer mit einer neuen Sicht auf seine Welt in diese entlässt. Damit entsteht eine politisch und sozial höchst relevante Verbindung zwischen dramatischem Text, individueller Inszenierung und Zuschauer. Die Bühne bleibt genauso wenig ein rein fiktionaler Raum, wie der nachgebildete extratextuelle Raum reiner Fakt bleibt. Vielmehr zeigt sich, wie Kunst und Leben innerhalb einer Welt zusammenhängen und sich gegenseitig kommentieren und transformieren. In diesem Sinne ist der vorliegende Band ein wertvoller und kritischer Kommentar auf die zunehmend ökonomisch motivierte Frage nach der Funktion des Theaters in einer globalisierten Welt, deren Räumlichkeiten sich immer schneller verändern."

Sara Heinz, MEDIENwissenschaft 24.2 (2007)